Bästa deckaren

Biblo K: Mina två toppnamn när det gäller deckare får nog bli Arnaldur Indridason och Arne Dahl. Kargt, kallt och isländskt i Indridasons böcker och härligt ironisk och svart humor som jag gillar i Dahls. Över huvudtaget gillar jag Arne Dahls (fast han heter ju inte så i verkligheten) sätt att skriva. Peter Robinson och Stephen Booth finns också på gilla-listan om man gillar brittiskt och hedar, vandringsleder, whiskey, musik och katter. Denise Minna är också bra. Senaste deckaren jag läste var annars Jussi Adler Olsons Flaskpost från P någon gång i våras annars har det inte blivit så mycket sånt på sistone. Sen finns det ju ungdomsböckerna, don’t get me started…

Fröken S: Deckare har jag, som ni vet vid det här laget, lite svårt för. Jag vill ju kunna läsa deckare, men har inte riktigt hittat den där jag gillar riktigt riktigt mycket. Biblo K rekomenderare och lånade ut Arne Dahls Misterioso vilket föll mig i smaken. Jag gillar även vissa av Michael Conellys böcker och då speciellt Poeten. Den är en riktig favorit. Den senaste deckaren, Patient 67, var också en riktig hit. Frågan är dock om hans andra böcker är lika bra som denna. Är också sugen på filmen.

Kommentera

