Nu ger jag upp…

… läsningen av Vindens skugga som jag fick låna av fröken S i somras eller var det (hemska tanke) kanske till och med i våras? Får erkänna att jag har lite dåligt samvete. Inte så mycket för att jag hållt hennes bok så pass länge utan för att jag inte lyckats ta mig igenom den trots att jag inte hört någon som inte höjt den till skyarna. Inte för att jag inte gillar den fångar inte mitt intresse tillräckligt för att hålla mig fast och så blev det att den hamnade åt sidan. Kanske delvis på grund av att jag hört att den skulle vara så bra… Det är väl bara att erkänna sig besegrad och inse att alla böcker inte passar alla människor vid alla tillfällen. Nu ska jag istället läsa nya alternativt helt okända böcker för att själv kunna vara den som hissar eller dissar 🙂 En viss Fjodor ligger ju också åsidosatt och hotar att göra sig påmind genom att kasta sig ner från hyllan över soffan. Även Mr Darcy i zombiesällskap lurar däruppe…

En tanke på “Nu ger jag upp…

Lämna en kommentar