Två systrar – Anna Maxted

Den här boken har legat rätt så länge i fönstret här hemma och den har inte riktigt lockat. Nu har jag äntligen fått tummen ur och läst den och den var precis vad jag behövde.  Lättsmält chiclit som verkligen behövdes under denna hektiska period på jobbet.

Elizabeth och Cassie är systrar som älskar varandra mycket, men som samtidigt är väldigt olika. Lizbeth är en avslappnad syn på livet och jobbar som sexkolumnist på en herrtidning medan hennes syster lever ett välordnat liv som skilsmässoadvokat. Boken skildrar en kritisk tid i deras liv då båda upptäcker att de inte är nöjda med hur deras tillvaro inte riktigt är som de har drömt om.

Som med all chiclit är det många förväxlingar och livet ser riktigt dystert ut. Men på något sätt lyckas allt gå mot en ljusare framtid och det blir ett bra avslut. Ibland är det skönt att läsa en bok som man vet kommer att sluta på ett bra sätt och som inte kräver så mycket av mig som läsare. Samtidigt tycker jag inte den här blev så sliskig och rosaskimrande som en del chiclit kan bli utan den känns lite mer realistisk och lite mörkare än vad de brukar vara. Mer Anna Maxted för mig.

2 thoughts on “Två systrar – Anna Maxted

Kommentera

