Ett omtumlande år med läsning längst ner på prioriteringslistan

Då är året inte ens slut än🙂. 2013 är verkligen ett omtumlande år så här långt. En graviditet, nya arbetsuppgifter som ledde till mer stress och sjukskrivning, havandeskapsförgifting och en bebis som var fem veckor för tidig. I allt detta har läsningen verkligen inte funnits som alternativ. Under sjukskrivningen undrar ni säkert. Då kunde jag väl läsa dagarna i ända. Faktum var att hjärnan bara orkade med tv och chiclitt under den perioden. Det slukades bara Katie Fforde och Jenny Colgans. Mer än så ville jag inte ha. På sjukhuset fanns boken med, men oro och annat smått och gott gjorde mest att jag låg och stirrade i taket eller spelade Candy Crush (var på en jättesvår bana och kom inte vidare förrän två veckor senare). Nä, läsning har det varit dåligt med.

Fram till nu. Nu när bebis är här och tar upp i stort sett all min tid, nu smyger läslusten på. Och blogglusten! Oh energin! Allt verkar komma smygande tillbaka. Lugnt och stilla har jag nu tagit mig igenom En man som heter Ove, mycket bra bok och just nu läser jag huset vid Moskén av Kader Abdolah. Var lite skeptisk om jag skulle klara den efter lättläste Ove, men än så läge lyckas jag hålla fokus på den mer seriösa (och den mycket mindre texten) och än så länge lågmälda bok. Vi får se vart läslusten tar mig den här gången. Här råder i alla fall inte brist på läsmaterial. Lockar mest just nu gör The perks of being à wallflower och En nypa salt.

5 thoughts on “Ett omtumlande år med läsning längst ner på prioriteringslistan

  1. Åh, då har du ytvå bra böcker som lockar – The Perks är min favvobok och En nypa salt läste jag nyss och gillade. Trevlig läsning!

Kommentera

