Att inte läsa ut en bok

Att faktiskt lägga undan en bok jag inte fastnar i är riktigt frigörande. Jag har läst 100 sidor i boken Julia och jag fastnar inte. Boken ligger där och jag prioriterar bort den varje kväll med ursäkter som trötthet. I helgen började jag läsa 50 nyanser av honom och fastnade totalt och har nu sträckläst både bok ett och två i Fifty shades trilogin. Därför kommer jag nu lägga bort Julia och inse att boken inte är något för mig. I alla fall inte just nu och ägna mig åt böcker som lockar mer. Näst på tur blir överenskommelser – jag fortsätter mitt kärlekstema.

One thought on “Att inte läsa ut en bok

Kommentera

