Funderingar kring engelsk chicklit nr 1

Har läst tre chick-lit av engelska författare som utspelar sig i England och det dyker naturligtvis upp en del funderingar. Till exempel så verkar de väldigt förälskade i sina badkar och att ta långa bad. Inte en dusch så långt mina ögon läste. Det är snabbad innan dejter och långa avslappnande bad för att glömma den där dejten de precis varit på. Det badas i uppmuntrande syften, stärkande syften och naturligtvis för att bli ren. Det blev nästan för mycket bad för mig så jag var tvungen att ta mig ett bad själv….med en chick-lit såklart🙂

2 thoughts on “Funderingar kring engelsk chicklit nr 1

  1. Nu får du sluta läsa chick lit – jag vill också! Visst är det mysigt med engelska chick lit – mindre glamour och mer mys än de amerikanska.

Kommentera

