Mysig lyssning i bilen

Jag och ljudboken Hundar, hus och hjärtats längtan av Lucy Dillon har haft några trevliga lyssnarstunder till och från jobbet. En mysig bok om Juliet som försöker hitta tillbaka till sig själv och vardagen efter sin mans förlust. Hon står nu ensam med ett renoveringsobjekt och utan förmågan att laga mat och baka som är hennes levbröd. Vägen tillbaka till vardagen är lång och kantas av hundpromenader, renovering och gapande grannar.

Ljudbok har fungerat över förväntan bra för mig när jag åker till och från jobbet. Jag pendlar ca två timmar om dagen med bil och behöver lite trevlig lyssning under den tiden. Tyvärr går det lite långsamt ibland och då känns det som att mycket upprepas i boken. Men det beror mer på formatet ljudbok än på själva boken. Jag är van att läsa snabbare och skumläsa vissa delar.

Kommentera

