60 klassiker i ett svep

Jag känner många gånger att jag har läst för få klassiker men saknar tid och lust för att ta tag i det i någon större utsträckning. Nu har jag dock hittat lösningen om än på något fuskig väg. Jag har nämligen börjat läsa Twitterature, boken där sextio klassiker återberättas i twitterformat. Vad sägs om Kafkas förvandlingen på två sidor. Effektivt! Även om jag kan tänka mig att vissa upprör sig.

Bra för att få en överblick och skapa ett intresse tycker jag!

20120110-195613.jpg

4 thoughts on “60 klassiker i ett svep

    • Jag tycker nog men får en ok bild av handlingen men det är förstås en fördel att ha en aning om innehållet. Det är ju en väldigt kortfattad version av varje bok.

  1. Jag tror bestämt att jag kan tillåta mig själv att köpa denna om jag låtsas att den är kurslitteratur, vilket inte borde vara så svårt med tanke på att jag läser litteraturvetenskap!

Kommentera

