Jokern – goda gärningar och spelkort

Ed Kennedy är en rätt slätstruken kille. Han bor kvar i området han växte upp i (slummen), jobbar som olaglig taxichaufför och är klär i en av sina bästa vänner som inte besvarar hans känslor. Boken startar mitt i ett bankrån där Ed, ligger med näsan nedåt på golvet. Ed är sedan den som hjälper till att fånga in rånaren och efter det börjar Eds liv att förändras. Ed börjar få ett skickade till honom med adresser och människor som han ska hjälpa på olika, stora eller små sätt.

Boken började lite segt, trots ett spännande bankrån i början. Men den tog sig och jag gillade den riktigt mycket mot slutet. Jag gillar huvudpersonen Ed och hans illaluktande hund. Vissa personer tycker jag får lite för lite spelrum i boken. Jag hade velat veta mer om mamman och hur hon ser på sin verklighet samt Ritchie och varför han var så rastlös. Lite platt när det gäller beskrivningar och som jag tidigare skrivit om bikaraktärerna men på det stora hela en bra bok med ett intressant budskap.

2 thoughts on “Jokern – goda gärningar och spelkort

Kommentera

