Fröken S boktolva

En boktolva verkar vara ett bra sätt att komma till skott och läsa de författare som jag länge varit nyfiken på men som jag aldrig kommit mig för att läsa. En i månaden är ju ändå överkomligt. Här är de författare som jag vill läsa. Hälften av dem skyller jag på bokbloggarna. Ni ger mig för många tips!

Doris Lessing

Harlan Coben

Terry Pratchett

George RR Martin

Alice Munro

Nicole Krauss

Tom Perotta

Gillian Flynn

Mia Skäringer

Liv Strömquist

Roberto Bolaño

Sofie Sarenbrant

Hans Koppel

Linwood Barclay

Jenny Diski

Lucy-Anne Holmes

Paulo Coelho

Jonathan Safran Foer

John Ajvide Lindqvist

En diger lista, men det är trevligt att ha lite att ta på. Några finns i bokhyllan, andra behöver jag köpa/låna/få.

Bilden är lånad från Enligt O

7 thoughts on “Fröken S boktolva

    • Att jag ska läsa tolv av dessa författare under 2012. En relativt lätt utmaning där du får välja titel själv, men ändå ser till att du läser några av de författare som du aldrig kommer dig för att läsa. En per månad är ju rimligt.

  1. Ping: Gamla löften och nya målsättningar. « Massor av ord…

Kommentera

