Veckan som gått och god jul

Det får bli en liten snabb veckan som gått här mellan alla julfiranden. Hittills har vi firat hos sambons familj, min familj och imorgon bär det av mot Laholm och sambons moster för något slags firande där nere med. Jag vet att det blir julklappspel och jag har förberett mig med tre 25:-s paket som jag är riktigt nöjd med. Julklappar har det naturligtvis blivit och bland dem några nya böcker. Foto får ni vänta med tills imorgon då min telefon står i sin nya docka och spelar musik för oss.  Några små notiser i bloggvärlden följer.

Enligt O har kommit med lite julnötter som vi kan ägna oss åt så att inte hjärnan blir helt förslappad under ledigheten. En liten rolig film har hon också slängt med på köpet.

Har du inte fått julklappen du var ute efter utan letade efter en bok i stil med Hungerspelen kan du kika på böckerna som finns här.

Lite tänkvärda ord om hur våra bokhandlar ser ut nu för tiden kan du finna här. Jag håller förövrigt med och har själv kritiserat Bokia och dess sämre bokutbud på en tidigare blogg.

Naturligtvis har bokbloggarna svämmat över med julhälsningar och julkänsla, men det är lite för många länkar att ta upp här.

 

Kommentera

