En guldig smällkaramell i juletid.

Tar en paus i mitt julkortsskrivande för att skriva några rader om Carrie Diaries av Candance Bushnell. Denna lilla bok berättar om Carrie Bradshaws tonår i en småstad. Hon bor tillsammans med sin pappa och två systrar. Hennes mamma har gått bort några år tidigare. Hon går sista året på High School och kompisarna har kommit fram till att det är i år de ska ha pojkvänner. Självklart blir det inteså smärtfritt och enkelt som hon hoppas på och killarna blir en kil mellan Carrie och en av hennes bästa kompisar. Samtidigt är det dags att välja college och Carrie har en dröm om att gå en skrivarkurs medan hennes far vill att hon ska bli ingenjör.

Egentligen tycker jag handlingen är lite för enkel och rätt så klyshig, men språket är drivande och boken är snabbläst så innan jag vet ordet av var den utläst. Funkar bra som bränsle åt läslusten som det har varit lite si sådär med i höst. Några småsaker som jag hänge upp mig på var det faktum att Carrie bodde tillsammans med systrar och pappa, då det i serien vid ett tillfälle nämns att hennes far lämnade familjen när hon var mycket liten.

Helt ok, men inget speciellt som kommer att stanna kvar.

20111216-222149.jpg

Kommentera

