Vad gör en bokbloggare utan läslust?

Först ett stort tack för alla peppande kommentarer och för att ni inte har övergett bloggen helt. Jag är på väg tillbaka. Jag har brutit ihop och jag börjar komma igen. Dock har jag fortfarande lite svårt att ta tag i läsningen.

Den här bokbloggaren har istället blivit riktigt bra på att spela wordfeud, spela små söta, beroendeframkallande spel på datorn och se på oändligt många project runway avsnitt. Böckerna stirras det mest på. Böckerna som ligger överst i läshögen är fortfande A tiny bit marvellous och Jakten på Mr Y. Jag är rädd för att mitt hackiga läsande och bristande läslust förstört Dawn French för mig då jag inte alls ser det mysiga och muntra i den.

Jag har inte riktigt vågat mig in på bloggen förrän idag, men har tagit mig en titt i Google readern och upptäckt hur bra alla ni andra är på att skriva. 1000+ är vad som just nu väntar mig.

7 thoughts on “Vad gör en bokbloggare utan läslust?

  1. Jag hade också lästorka nyligen. Det är surt. För mig hjälpte inget när jag försökte tvinga fram läsningen, utan jag gjorde annat och efter någon vecka kom den med stora steg igen🙂

  2. Gör som Maria H säger: Försök strunta i alla läs-måsten. Klart du hittar någonting du gillar, men kanske inte hemma! Bege dig till biblioteket och botanisera bland hyllor eller unna dig en bok från bokhandeln – lite shopping brukar alltid funka!

Kommentera

