Ta mig till hotell Gästis!

På årets bokmässa blev jag nyfiken på en monter som inte såg ut som alla andras. Orientaliska mattor på (mäss)golvet, sköna klubbfåtöljer och dignande bokhyllor. En kille berättade för mig att man kunde vinna en hotellövernattning och berättade att om jag hittade en bok i deras monter var det bara att ta en. De var gratis. Boknörden inom mig var fast. Nu har jag haft tid att gå igenom broschyrerna som jag fick med mig och jag kan bara säga att jag vill dit! Hotellet jag pratar om heter Hotell Gästis.

 

Detta lilla hotell ligger i Varberg och verkar vara som inget annat. Ett hotell där bokälskaren kan gå in i total läskoma då det finns ca 15 000 böcker att välja på bara där. Alla gästerna får dessutom ta med sig en bok hem och vill man ha flera kostar de en tia styck. Det ska finnas fullt av bokhyllor och läshörnor. De har till och med ett erbjudande som heter bokälskaren. Låter inte det som ett perfekt ställe att läsa på eller varför inte ha en bokbloggarträff? Utöver böcker finns även en röksalong (cigarrökning någon?), spaavdelning (i Leninanda) och frukost- och middagsbuffé ingår.

Tror det är dags för hotellövernattning snart……

 

 

 

 

10 thoughts on “Ta mig till hotell Gästis!

  1. AAAHH!
    Dit maste jag aka, det later ju alldeles underbart! MEN borde nog fardas i bil dit, for att orka slapa hem alla bockerna….🙂

    Och, ar jag i Sverige sa ar jag definitivt pa om det blir en bloggtraff!

  2. Vad kul att du uppmärksammat oss och vill hälsa på oss! Bokälskarpaketet är ett fantastiskt härligt paket – men kika gärna på vår hemsida där du kan läsa om ännu fler helgpaket med olika inriktningar…

    Välkommen till Varberg och Hotell Gästis!

Kommentera

