Bokia lanserar E-bokia

Under bokmässan i Göteborg hade Bokia inte bara vanlig bokförsäljnning i sin monter. De hade också lagt mycket fokus på E-boken och läsplattor. Själv tog jag mig bara en snabb rundtur bland deras läsplattor eftersom jag är lite villrådig i frågan. Vad ska man egentligen satsa på för läsplatta OM jag nu vill ha en. Just nu får Iphonen duga.

Bokia har nu lanserat ett E-bokskort eller E-bokia. Det fungerar som ett kontankort eller kaffekort som du måste ladda med pengar och sedan kan du ladda ner e-böcker för detta på Bokias hemsida. Handlar du E-böcker via Bokias hemsida får du dessutom rabatt på deras övriga sortiment.

Det första som slår mig är att de har gjort det lite krångligt för sig. Du måste alltså gå till en fysisk Bokia och ladda ditt kort innan du kan ladda ner böcker via nätet. Enkelheten med att bara ladda ner sin E-bok går förlorad i detta och jag tror att många kommer att fortsätta ladda ner böcker med sina vanliga kontokort.

One thought on “Bokia lanserar E-bokia

Kommentera

