Bästa grafiska romanen

Biblo K: Grafiska romaner är kul! Tyvärr läser jag dem allt för sällan men det är kanske dags för skärpning på den fronten. En solklar favorit på senare tid är Shaun Tan som jag redan har lovordat flera gånger förrut men åter igen. Han är fantastisk! En annan illustratör/författare som jag tycker mycket om är Joanna Rubin Dranger. Fröken Märkvärdig och Karriären är en favorit, träffsäker. Annars är det väl Tintin man ska läsa nu när det snart är dags för biopremiär.

Fröken S: Här är jag verkligen ute på djupt vatten. När jag hörde grafisk roman kom jag inte på en titel. Det var inte förrän jag och Biblo K hade en liten brainstorming som jag kom fram till att jag faktiskt HAR läst en och det är Fröken märkvärdig och Karriären som jag minns att jag tyckte mycket bra om. Utöver den kan jag inte komma på någon annan grafisk roman jag läst. Räknas serietidningar?

Fröken märkvärdig & Karriären

One thought on “Bästa grafiska romanen

  1. Neil Gaiman! Har inte läst Sandman för jag är inget seriefreak men äälskar hans barnböcker: wolfes in The walls, The day i swopped My dad for two golfish och The dangerous alphabet. Men vänta det är ju bilderböcker…

Kommentera

