Livet på Scotland Street 44

Eller boken som tog död på min läslust. OK, nu kanske jag är lite orättvis, men en liten roll i lässvackan spelar den allt. Här har vi boken som jag trodde skulle vara lättsam, rolig och trevlig, men inte på ett chicklit sätt. Tyvärr var det inte riktigt det som jag fick, utan en rätt så tråkig bok utan varken toppar eller dalar. Jag satt konstant och väntade på den där stora händelsen eller på att lära känna karaktärerna lite bättre, men jag fick inget av det utan allt flöt på i en långsam och maklig takt.

Boken var från början en följetong som publicerades i en tidning i Edinburg. Boken är full av paralellhandlingar och vi får träffa de boende på Scotland street 44 och följa dem under en period i livet. En del människor är som alltid i den här typen av böcker lite roligare att följa än andra. Tyvärr tycker jag inte att McCall Smith inte lyckas få till det. Det är lite för kortfattat och jag lär inte känna karaktärerna. Det här blir inte en serie som jag kommer fortsätta att läsa.

One thought on “Livet på Scotland Street 44

  1. Ping: 2011 i statistik « Massor av ord…

Kommentera

