Veckan som gått i bloggvärlden.

Bokmässan närmar sig med stormsteg. Bara två veckor kvar och bokbloggarna planerar, skaffar fram visitkort och bokar resor.  Även jag och Biblo K ska ta oss dit och botanisera =). Just nu har jag hamnat i en lässvacka har inte läst många sidor varken i helgen eller i veckan. Dessutom har bloggen legat lite lågt i helgen. Men ny vecka betyder nya tag. I bloggarnas värld har det som vanligt hänt en hel del.

Först ett stort grattis till Bokbabbel som har gift sig i helgen med sin Mr Bokbabbel. Jag hoppas hon hade en helt fantastisk helg.

Ingen har väl missat att det idag är det 10 år sedan terrordådet i New York. Förslag på litteratur som tar upp ämnet hittar du här, här och här.

Den absolut snyggaste hyllan hittar jag den här veckan hos just Hyllan. Den här hade jag väldigt gärna haft någonstans i mitt hem. Jag får också begär efter den snygga tygkassen som Lingonhjärta tipsar om.

Bokomslag diskuteras inne hos Annelies boktips. Hon gör en jämförelse mellan inbundet- och pocketversionerna på olika böcker. Är detta något hon ska göra till ett fast inslag? Anna om böcker med sporttema i litteraturen inne hos sig.

Bibliotek har diskuterats under veckan som gått. Bokhora funderar över skolibliotek ser ut på våra skolor i landet. Biblo K  (som jobbar som skolbibliotekarie) ställer frågan om vad som egentligen är skolbibliotek? Ett mindre bemannat bibliotek med en bibliotekarie som blippar böcker eller en bibliotekarie som aktivt jobbar i skolklasser med boktips, samtal, informationssökning och annat? Dantes bibliotek gillar driftiga bibliotekarier och tipsar om bloggar på just det temat.

 

 

Kommentera

