Bästa skräck/spänningsromanen

Biblo K: Det här är en genre som inte alls passar mig, Deckare är en sak men när det börjar gå åt skräck och blir för obehagligt eller psykologiskt så backar jag direkt när det gäller både böcker och film. Jag kan faktiskt inte komma på något som jag läst när det gäller skräck.

Fröken S: Detta är en genre som jag läste mycket av när jag var yngre. Ni som följt mig ett tag vet att Stephen King var lite av en inkörsport till vuxenlitteratur för min del. The shining är en av mina favoriter av den gamla räven. En gammal goding i skräckgenren. Jag har svårt att peka ut någon annan riktig favorit inom genren och tar gärna emot tips på ”modern” skräck. Jag har hört gott om Ajvide Lindjvist, men har inte gett mig på honom än. Suggestivt och nervkittlande ska det vara.

2 thoughts on “Bästa skräck/spänningsromanen

Kommentera

