Tänk snabbt!

Enligt O har dragit igång en liten ”no brainer” enkät. Feta det alternativet som känns bäst och försök analysera inte svaret för mycket.

Morgonpigg eller nattuggla?  Finns det något mysigare än att vakna före alla andra, koka en kopp kaffe och läsa en god bok under filten i soffan eller i sängen.

Bibliotek eller bokhandel? Jag har återupptäckt bibliotekets storhet, men det är något visst med att botanisera i en välsorterad bokhandel.

Adlibris eller Bokus? Vanor är svåra att bli av med.

Ljudbok eller e-bok? Ljudboken har jag sågat några gånger här i bloggen så det får bli E-boken som jag bara testat en gång men funkade bra.

Inbunden eller pocket? Lättare att hantera och billig.

Vampyrer eller zombies? Har inte läst om Zombies någon gång, men läst och inte fallit för vampyrer.

Camilla Läckberg eller Jan Guillou? Jag har inte läst något av någon av dem. Borde jag?

En i taget eller slalomläsning? Gillar att fokusera på en i taget och totalt fastna i den.

Bokmärke eller hundöra? Det finns ju så många fina bokmärken 😀

Chips eller choklad? Finns det något godare än choklad.

Biografier eller memoarer? Läst en del biografier och hittat en del som jag gillar.

Skräck eller chicklit? Har väl egentligen tröttnat lite på båda men med tanke på skräckintresset bland bloggarna blir man onekligen lite färgad.

Boken eller filmen? Alltid boken.

Twitter eller Facebook? Använder väl egentligen Facebook mer, men väljer twitter pga intressantare diskussioner

Strindberg eller Heidenstam? Har inte läst Heidenstam.

Kokbok eller Bakbok? ÄLSKAR att baka kakor av olika slag och bakböcker är ofta riiiktigt fina =)

Te eller kaffe? Beror lite på årstid. Dricker mer te höst och vinter. Men 1 – 2 koppar kaffe om dagen lyckas jag allt klämma in

Rött eller vitt? Vitt är gott. Rött är blä 😉

Boklördag eller ViLäser? Nybliven prenumerant

Man Booker Prize eller Augustpriset? Är riktigt dåligt insatt i olika bokpriser som finns. Jag känner ett inlägg komma över mig…..

2 thoughts on “Tänk snabbt!

Kommentera

