Veckan som gått och hösten närmar sig.

Ännu en vecka har flugit fram och här sitter jag med mina stjärnmärkta inlägg i readern. För egen del har veckan mest gått ut på att hålla mig undan från allt vad förkylning heter och totalt misslyckats med detta. Hela helgen har jag varit i liggläge utan ork till mer än att se på repriser av Hells Kitchen. Jag vet i alla fall vem som vann ;-). September har också kommit. Mysiga lässtunder inomhus med filt och tekopp lockar. Nu närmar sig hösten och med den naturligtvis bokmässan. Är man bosatt i Stockholm kan man få gratis bussresa och inträde.

Först ut idag blir massor av gratulationer. Först till Miss E som i lördags gifte sig och numera är Mrs E (byts det bokstav med kanske?), Metta och Miriam som har firat födelsedagar och sist men inte minst Bokhoras stora femårsfirande. Grattiskramar till er alla.

Mycket fokus har legat på Elin Eks bok Supertanten. En bok som vi på Massor av ord är riktigt sugna på. Det har varit mingel och boksläpp. Ibland (bara ibland) önskar jag att jag bodde närmare Stockholm. Dessutom tävlar Mina boktips ut boken och du har fram till den 8 september på dig att delta.

Är du ett Whedonfan ska du definitivt klicka in dig hos Fiktiviteter som dedikerat hela helgen till honom. Läs vad hon och andra bloggare tycker och tänker kring Whedonska teman.

Intressanta boktips finns det alltid gott om och den här veckan har jag fastnat för modeböcker hos Bokboxen, Annas 100:ade lästa bok, Mimmimaries söta bok om en bibliotekarie och Pocketlovers bio+.

Veckan som gått har också bjudit på lässvacka så här i uppstart efter semester, för höga förväntningar på en bok som hypats och en intervju med författarna till Cirkeln.

Sist men inte minst fortsätter diskussionen om svenskens läsvanor. Spetsigt reflekterar bland annat över utbudet av litteratur för kvinnor respektive män och JoK på Bokhora reflekterar över tiden som vi läser och hur den har minskat.

3 thoughts on “Veckan som gått och hösten närmar sig.

  1. Tack för att du uppmärksammade att jag blivit Mrs E 🙂 Nje, inget byte av bokstav, vi kör olika namn tills vi hittat nåt nytt.

    Ha en skön vecka! Har en bok kvar innan jag sätter igång med Dawn French, men du bör få den innan/runt bokmässan.

    Kram

Kommentera

