Helgenkät en regnig lördag

Kaffet är bunkrat, mjölken står i kylen och vatten finns i kokaren om te lockar. Dags för en regnig helg i läsningens (kanske lite städning med) tecken. Först ut en liten helgenkät. Enkäten kommer från Enligt O.

Vad ska du läsa i helgen?

Jag ska läsa ut Livet på Scotland street 44 och vem vet, kanske även en artikel eller två ut Coffee at Lukes.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?

Det beror på årstid. Under sommaren är det i en solstol eller för min del min nya solsäng. Under kallare månader brukar det bli soffan eller sängläsning. Liggläge verkar vara det som gäller för mig.

Din bästa lässtund förra veckan?

Vilka lässtundeR? Jag ahr varit lite för fokuserad på jobb och träning den här veckan så de få lässtunder jag har haft har varit precis innan läggdags med övertrötta tåriga ögon. Inga optimala lässtunder.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?

Minst en timme per dag men gärna fler. Men det finns tyvärr lite för många saker jag vill göra och som vanligt lite för lite rid.

Var läser du aldrig?

När jag åker bil. Då brukar jag lätt bli åksjuk. Dessutom är det nästan alltid jag som kör. Bussar och tåg och sånt brukar funka bra dock.

Vad läser du aldrig?

Jag läser inte sci-fi och har svårt att läsa tunga ”artistiska” böcker.

Vilken är din favoritbokhandel?

Mina böcker handlas oftast online. Fysiska bokhandlar jag gilla är Pocketshop och olika antikvariat. Till exempel Röde orm i Haga, Göteborg. Tar gärna emot fler tips!

Du får 300kr att handla böcker för. Vad köper du?

Ohhh låt mig konsultera min vill läsa lista. Jag skulle vilja köpa En gåtfull vänskap – Yoko Ogawa, Det goda inom dig – Linda Olsson, En hjärtformad ask – Joe Hill och All my friends are superheroes – Andrew Kaufman. Handlar jag dessutom i en fysisk bokhandel så kommer det bli rätt så många bubblare till listan.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?

Oh, svår fråga. Självklart finns det en del författare jag inte vill läsa, men inget jag kommer på så här i skrivandets stund.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?

Jag vill verkligen läsa Johan Theorins Sankta psyko.

3 thoughts on “Helgenkät en regnig lördag

Kommentera

