Veckan som gått – fast lite försenat

Förra söndagen hade jag ett litet veckan som gått inlägg. Jag hade lite planer på att göra det till något återkommande, men igår hade alla sådana tankar lämnat huvudet. Men lika bra att köra idag. Detta hade jag stjärnmärkt i readern förra veckan:

En full bokhylla är en rikedom tycker att E-bokvärlden är lite snårig men har nu hittat en sajt som heter Hitta E-bokenHitta bästa pris på E-boken eller låna på biblioteket”. Sajten ska hjälpa dig att få lite mer översikt. It’s a literary thing tipsar om Readmill som är en tjänst som ska göra E-boken till ett mer socialt läsande.

Vill ni se Tonårsbokens bokhyllor föreslår jag att ni klickar er dit och kollar läget. Både del 1 och två finns att hitta =).

Jag har tidigare skrivit om mina funderingar kring det här med oläst i bokhyllan och har ju gett mig själv ett litet stopp nu fram till Bokmässan. En annan som pratar om dilemman med oläst vs. viljan att köpa nytt är Två träd i en bokskog. Ett dilemma som hela tiden återkommer till boknördarna.

Ett stort grattis skickar jag till Boktokig som har firat fem år i veckan. Jag vill även gratta Böcker, böcker, böcker till sin nya medskribent som startade förra veckan.

Sist men inte minst har jag hos Läsdagboken läst om ett nytt bokformat. Mer kan läsas inne hos henne och hos Bokmania.

One thought on “Veckan som gått – fast lite försenat

Kommentera

