Det bidde ingen läshets, det bidde läslust.

En nackdel med att reservera en halvny bok från biblioteket är att lånetiden kan bli rätt så kort på den i och med att mååååånga vill läsa den. Så blev fallet med boken Hitta Vilse av Carin Hjulström som jag fick hämta ut häromveckan. Läget blev ju inte bättre när Finns inte på kartan av samma författare och dessutom bok ett om Frida Fors var redo att hämtas ut veckan efter Hitta Vilse. Ordningen blev konstig och det slutade med lite lätt lässtress och ett återlämningsdatum som närmade sig med stormsteg. Kände ett tvång att hetsläsa lite innan böckerna skulle återlämnas. Men läshetsen infann sig inte. Istället svaldes jag av böckerna och lyckades hamna i ett lässug som hette duga. Jag läste ut Carin Hjulströms böcker på rekordtid och är nu inne på min femte bok totalt på mindre än en vecka. Sambon börjar nu titta lite skumt på mig när jag lämnar ryggläge för att snabbt återkomma till det med en ny bok i näven.

Badadadadam I’m lovin it!

3 thoughts on “Det bidde ingen läshets, det bidde läslust.

  1. Det är då man inser det fina med att sambon jobbar sjudagarsveckor 🙂 Även om han för länge sedan har insett att jag kan sitta en hel dag med näsan i en bra bok. Det är kul med flyt!

    • Det är superhärligt när flytet väl infinner sig. Kan trösta med att även om sambon är hemma kan han vara lika tråkig som jag med golf på tv. Men då kan jag vara närvarande på armlängdsavstånd, men med bok istället.

Kommentera

