Böcker jag vill läsa men som alltid blir liggande.

Har ni några såna? Det känns som jag har en  hel hög. Författare/böcker som jag tror kommer att vara helt perfekta för mig, men som alltid blir undanskuffade till förmån för något annat som lockar och drar för stunden.  Sedan så läser jag om boken/författaren igen på någon blogg, eller får ett tips av någon och den där lilla tanken dyker i huvudet ”den ligger i hyllan och den ska jag läsa nästa gång”. När nästa gång kommer så väljs ändå något helt annat.

Några sådana böcker/författare just nu är:

Room – Emma Donoghue
Joyce Carol Oates
Harlan Coben
Utan ett ord – Linwood Barclay

Dessa kommer inte att bli utvalda som nästa bok ännu en gång då jag har en biblioteksbok som stressar. Ledsamt, men sant.

5 thoughts on “Böcker jag vill läsa men som alltid blir liggande.

  1. Åh. Jag har massor av sådana böcker..! T.ex. har jag haft Kerstin Thorvalls Det mest förbjudna i hyllan i fler år! Gargoylen är en annan bok som aldrig tycks bli utläst.. :/

Kommentera

