Solen skiner och jag gör önskelista inför hösten.

Det är som om man undrar om man är riktigt normalt funtad när jag sitter och bläddrar igenom höstens katalog och ohhar och ahhar medan solen skiner utanför fönstret. Men är man nörd så är man. Det är ingen idé att kämpa emot sina nördiga lustar 😉

När vårens katalog kom var jag något av en novis i bokkatalogvärlden och gick igång på HUR MYCKET SOM HELST. Nu är jag inne i tredje bokkatalogen och jag börjar få lite rutin på saker och ting. Det som jag tyckte var intressant i höstens katalog var det nya förlaget 2244 (nytt och nytt, är en del av Bonnierförlagen) som ger ut böcker som främst kommer från bland annat Rumänien, Bulgarien, Turkiet, Ryssland, Ukraina och Georgien. BibbloKs favoritförlag är X-publishing
”som bara ger ut bra böcker” 😉

Bland mina favoriter i
höstens katalog finns:
Moderspassion Majgull Axelsson Brombergs Aug
En liten smula underbar Dawn French Printz publishing Sep
Gå din väg men stanna Johanna Nilsson Forum Okt
Det bästa av allt Rona Jaffe Forum Sep
Kaffe med musik Karin Brunk Holmqvist Kabusa Sep
En död ängel Åsa Schwartz Telegram Aug
Sju jävligt långa dagar Jonathan Tropper Gilla Sep
Sankta Psyko Johan Theorin Wahlström & Widstrand Okt
När börjar det riktiga livet? Fredrik Lindström Albert Bonnier Nov
Julia Anne Fortier Albert Bonnier Aug
2 thoughts on “Solen skiner och jag gör önskelista inför hösten.

  1. Vill bara säga att du är inte ensam om att göra listor….:-) fast jag har inte gjort min än utan bara ”spanat”! Jag lånar ju på bibliotek så det är ingen fara att ligga lite efter med listan, då hinner böckerna komma in…..

Kommentera

