Sommarens klassikerläsning

Fjodors Brott och Straff har fått ligga oläst i bokhyllan sedan förra sommaren. Trist och tråkigt, men boken har blivit lite av ett lästvång och intresset gått förlorat. Nu lider jobbterminen mot sitt slut och sommarlovet med all lästid närmar sig, och det är dags att ta itu med den igen. Inte många sidor kvar heller. Tror jag har kommit ungefär halvvägs. I år SKA den bli utläst!

Andra klassiker som ligger i pipen här hemma är Andarnas hus – Isabell Allende och Kärleken i kolerans tid – Gabriel Garcia Marquez. Vilken av dem som får följa Brott och straff har jag inte riktigt bestämt mig för.

2 thoughts on “Sommarens klassikerläsning

  1. Ja, Brott och straff är en sådan där bok jag också skulle vilja ta mig igenom. Likaså Anna Karenina. Jag läste halva för ett par år sedan, men sedan orkade jag inte med allt tråk om jordbruk längre… Andarnas hus har inte jag heller läst än. Det kanske blir av snart. Av Gabriel Garzia Marquez är jag nog mer sugen på Hundra år av ensamhet som jag inte heller har läst än.

    Kommer du ihåg handlingen och alla personer i Brott och straff så bra att du skulle kunna ta upp läsandet efter ett år? *avundsjuk* Jag hade varit ”tvungen” att börja från början.

Kommentera

