Att välja en bok

Att välja böcker till läsning är inte bara viktigt utan också lite av en konstart. Det finns många faktorer som måste tas med i beräkningarna; lästtvång av lånat eller recex, suget och ”borden”. Detta behärskas inte till fullo av undertecknad, men jag ser till att hitta övningsexempel för att finslipa mina kunskaper.

Jag står nu inför val av bok och tre alternativ finns; splitter, Harry Potter och Om du bara kunde se mig. En borde, lånad och sugen på. Blickarna dras mot Splitter – ett borde som ändå lockar och som magkänslan säger åt mig att välja. Harry står över igen och chicklitten får glimma vidare på nattduksbordet.

20110609-222538.jpg

Kommentera

