Läsning i juni

Snart sommarlov och nu ska här läsas! Efter 15e juni tänker jag gå ner mig i total läskoma. Några små läsmåsten har jag tänkt mig översommaren. Bland annat ska Brott och straff läsas ut! Det är sorgligt att den boken har blivit liggande i nästan ett helt år. Jag ska även haka på Enligt O.s utmaning och läsa fler biografier. Först ut blir Auto da Fay som flera har skrivit gott om.

Månadens engelska blir första Harry Potter boken som jag blivit ”påtvingad” av BibbloK. Hon hävdar att jag måste läsa den och jag får väl ge den en chans. De svenska böckerna som jag planerr att läsa är de som just nu ligger i ”just nu” kolumnen här bredvid; Pepparkakshuset och Livet på Pelican Court.

Massor av böcker väntar annars på mig i alla mina roliga olästa bokhögar. Hoppas nu på en varm, behaglig och läsvänlig juni.

4 thoughts on “Läsning i juni

  1. Jag har inte heller läst Brott och straff och om jag känner mig själv rätt så blir den väl heller inte utläst. :/ Det är en alldeles för tjock tegelsten för mig..

Kommentera

