Samanfattar maj

Det är bara att inse att jag inte kommer att streckläsa klart Hitta Violet Park imorn (den är lite seg även om den eventuellt börjar ta sig) så jag kan ju lika gärna rapportera min läsning i maj redan idag. Här kommer listan:

  • Hej och tack för ingenting – Måns Garton
  • En gång – Margaret Wild
  • Cirkeln – Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
  • Them and us– Bali Rai
  • Skelettpojken – Anne Rooney
  • Är det någon där – Christina Wahldén
  • Den öde stranden – Thomas Dömstedt
  • Vad andra inte ser – Gillian Philip
  • Davidsstjärnan – Örjan Persson

Mitt ”nyårslöfte” om att var tredje bok skulle vara en vuxenbok har inte gått så bra den här månaden, det har bara blivit barn- och ungdomsböcker. I juli lovar jag dock bättring och kommer eventuellt att damma av Fjodor som ligger och lurar över på hyllan över soffan.

Månadens stora nummer 1 är utan tvekan Cirkeln. Där finns inget annat att tillägga till hyllningarna än LÄS!

Även Hej och tack för ingenting, En gång och Vad andra inte ser gillas av mig. De andra hamnar lite mer i gråzonen men de var väl helt ok de med… Efter Cirkeln är det svårt för annat att riktigt hävda sig i konkurrensen…

Kommentera

