Ett norskinspirerat inlägg.

Grattis alla norrmän på nationaldagen. På Böckerx3s inrådan kommer här en liten topp tre med norska författare för att hylla just Norge.

1. Erlend Loe har skrivit en hel del böcker som kan klassas som lite lätt ironiska och roliga. Jag har läst gör vad du vill som jag tyckte var ok och jag har även Doppler liggandes i hyllan.

2. Kjetil Johnsen är en ungdomsförfattare som skrivit TRE serien. Det är en serie med massor av böcker (har inte i huvudet hur många, men BibbloK kanske har koll?) och jag har läst sex delar i den ungefär. Mord på en tjej i ett kompisgäng och naturligtvis upprinnelsen samt lösningen på mordet.

3. Tove Nilsen är en författare som jag inte känner till så mycket, men boken höghussommar har för alltid en speciell plats hos mig. Minns inte så mycket av handlingen, men minns känslan när jag läste den.

2 thoughts on “Ett norskinspirerat inlägg.

  1. Jag har läst en hel del av Erlend Loe. Gillade honom mycket i början, men efter ett tag blev hans stil lite tjatig. Men Doppler är den allra bästa boken! Läs den!

Kommentera

