Bloggfika

Vampyrer, skräck, tråkiga böcker, bokutbyte, nytt bokval var bara några av de saker som vi pratade om på dagens lilla bloggfika. Boken som vi läst till detta tillfäle är Sorgesång av Siri Hustvedt som majoriteten av oss tyvärr inte tyckte var en höjdare. Rörig, för många bihistorier, ingen uppdelning i kapitel, för många namn vara bara några av de kommentarer som fälldes under träffen. Jag hade inte ens läst ut den, utan har fortfarande 90 sidor kvar och efter dagen möte tror jag inte att den kommer att bli utläst alls. Dessutom ligger Vad jag älskade i den olästa högen och jag funderar på om den ska ges bort oläst. Boken får nog stå kvar ett tag till och beslutet om dess framtid får tas längre fram. Mer om träffen kan läsas om på En bokcirkel för alla.

Till nästa gång den 8 augusti ska vi läsa De imperfekta av Tom Rachman. En bok som jag har varit nyfiken på och som jag prickade för som intressant i vårens bokkatalog. Ska dessutom vara ute i lite bättre tid så att jag faktiskt läser ut den här boken.

Tack Camilla för lokal och god fika! Vill någon av er andra där ute vara med nästa gång kan man anmäla sig hos En bokcirkel för alla.

One thought on “Bloggfika

Kommentera

