Biografier i sommar kanske?

Enligt O har snickrat ihop en liten läsutmaning för sommaren som går ut på att läsa biografier, en genre som jag också läser väldigt sällan. Nu ska jag absolut inte gå ut/logga in mig och köpa fler böcker. Bloggen har under den senaste tiden fullkomligt exploderat av mina olika bokinköp och nu får det faktiskt vara bra ett tag. Jag får nöja mig med det jag redan har i bokhyllan och efter en liten rensning bland mina olästa böcker har jag stött på lite olika biografier:

Överst i högen ligger Ac/DC maximal rock n roll. Jag är rätt så svag för olika rockares biografier. Kanske för att det är så långt från mitt eget liv som man kan komma.

Auto da fay en bok som skickades från Massolit och som jag läst om på olika bokbloggare som bra.

Gud räknar kvinnors tårar av Pia Degermark har legat hos mig ett tag nu. Får se om den är något att ha, men den verkar rätt så intressant

Min far hade en dröm av Barack Obama har legat i högen med oläst länge nu och jag har vid ett tidigar tillfälle försökt att läsa den, men inte riktigt kommit in i den. Det kanske är dags för ett nytt försök under sommaren.

Skynda att älska av Alex Schulman har väl ingen missat utom jag gissar jag. Hypad och höjd till skyarna.

The empress of North America är en bok som pappa fick till sig under en resa i England. Han och författaren satt på samma pub, mitt namn och läsintresse nämndes och hokus pokus hade hade jag fått en bok. Boken är om en kvinna i Sydamerika och hennes öde. Intressant.

Biografier som jag vill läsa men inte äger är framförallt Morgan Allings bok samt Anthony Kiedkis (Red hot chilli peppers). Jag SKA inte köpa dem, men sugen kan man alltid vara 😉

6 thoughts on “Biografier i sommar kanske?

  1. Både Fay Weldon och Barack Obama har jag läst och gillat. Det stod ju om Fay idagens GP också – kanske kan öka suget? En biografi som jag funderar på är Ingrid Betancourts bok om sin fångenskap i Bolivia. Den kan möjligtvis få hitta hem till mig, annars är jag ganska dålig på att läsa just biografier. Ses på söndag btw

  2. Jag hittade också en hel del böcker i hyllan, då jag ofta köper biografier, men sällan läser dem. Vi får peppa varandra i sommar. Kul att du hänger på!

  3. Kiedis har jag läst och den var väl okej intressant – är inte heller riktigt en biografiläsare. Auto da Fay är jag dock lite sugen på, trots att jag aldrig läst något av henne innan.

Kommentera

