Här ligger jag och blöder…

Denna biblioteksbok, som jag snott från BibbloK i vanlig ordning, fick följa med mig på min Londonresa. Började med lätt läsning under flygningen dit men sögs totalt in i boken och det tog inte lång tid innan den var slut. Detta på väldigt lite lästid under resan. Helt enkelt mycket trevligt lässällskap utöver den verkliga då ;). Sträckläsningsvarningen som BibbloK utfärdade gällde definitivt.

Boken väckte nyfikenhet kring huvudpersonen Maja och människorna runt henne. Hur är Maja egentligen som person och hur ser hon ut? Man får följa hennes tankar mycket men jag får ingen riktig bild av henne mer än att hon sticker ut. EMO? Detta förstör inte läsningen för mig utan jag läser på och letar ledtrådar. Jag gillar hur pappan speglas som en stöttepelare samtidigt som han får mycket skit. I Majas huvud är han nöjd med att bli av med henne de helger hon är hos sin mor, men det som inte ser är att han trots allt tagit hand om henne i flera år och gör allt för att hon ska bli nöjd.

Rekomenderas varmt. Gillar personligheterna och den bra berättad. Jag plöjde boken snabbt och kunde inte lägga ner den.

Kommentera

