Vårig lyx – the questions.

 Ännu ett härligt byte på gång. För att göra det enkelt för min bokvän kommer här lite hjälpande frågor. Har även varit med i andra byten och svarat på frågor här.

Vad jag läser:
Jag läser det mesta och faller för det mesta som låter spännande, intressant eller som andra gillar; chick-lit, deckare, skräck. Jag är nybörjare på fantasy, men har börjat hitta dit via ungdomslitteraturen. Jag läser inte science fiction och är dålig på att läsa klassiker. Jag har lite svårt för BOATS böcker och det slutar mest med irritation.

Vad jag gör när jag inte läser:
Jag jobbar som lärare på en högstadieskola en bit från där jag bor spenderar mycket tid på jobbet. När jag inte jobbar umgås jag med sambo och vänner. Jag älskar att fika, pyssla, greja med trädgården och titta på olika serier som vänner etc.

 Min inställning till begagnade böcker:
Inga problem. Köper gärna begagnat själv.

Att lyssna på böcker:
Har Försökt lyssna på böcker vid ett antal tillfällen och jag har inte riktigt fastnat vid det. Jag tycker att det går lite för långsamt och det slutar oftast med att jag läser boken istället. Har lyssnat i bilen vid något tillfälle och det fungerade bra.

Samla:
Jag är en allmän boksamlare. Gillar att gå runt i bokaffärer/antikvariat och känna och pilla på dem. De författare som jag har det mesta av är Stephen King, Joanne Harris och Dean Koontz.

Favoritfärg:
Rött, lila och de gamla trofasta grått, vitt och svart.

Favoritfilm:
Jag vill ha film som är lättsmält och enkel och som jag vet slutar bra. Romantiska komedier eller actionkomedier brukar det bli. En del draman ibland. 

Favoritförfattare:
Anna Gavalda, Joanne Harris, Stephen King, Carlos Ruiz Zafon…listan kan göras lång.

Vad jag har läst:
Det jag har läst finns samlat i bloggen, men inte i en enda lista. Månadssummeringar ligger under månadens tema och listor och inköpt. Recensioner på det som jag läst ligger i lite olika kategorier. Jag vet att det blir rörigt. Förlåt bokvännen.

Att dricka:
Te och kaffe går vartannat. Jag är just nu inne i en kaffedrickarfas efter att jag fick en Moccamaster i julklapp. Det brukar bli mer tedrickande under höst och vinterhalvåret.

Att äta:
Jag försöker att inte äta så mycket godis, men choklad är aldrig fel. Choklad med havssalt är just nu en av de stora favoriterna. 

Böcker jag skulle vilja läsa:
Bra fråga. Jag får styra upp en ny vill ha lista på direkten. 

Överraskningar:
Överraska gärna. Det är det som är så kul med dessa utbyten. Att få böcker som är nya för en eller annat smått och gott. Så överraska på.

Hoppas svaren hjälper och är det något mer så lämna en liten kommentar =)

One thought on “Vårig lyx – the questions.

  1. Bra då skall jag hoppa runt här inne och läsa dina månadssummeringar mm kommer det upp några frågor så återkommer jag. Ha det gott:O)

Kommentera

