Londonböcker

Vi besökte två större bokhandlar när vi var London. Waterstones vid Piccadilly (det blev även en cider på femte våningens Café/Bar), och Foyles på Charing Cross road, bokaffärernas mormor. Mycket Roald Dahl hittade jag bland annat Best of som innehåller en del av hans noveller. Under the dome kan jag ju inte bara gå förbi när den står där. Stephen King är ändå Stephen King. Kate Mortons I det förflutna har jag precis läst ut och när jag hittade hennes första bok i hyllorna fick även den följa med hem till Sverige.

20110425-111327.jpg

Vi i Sverige är lite tråkiga tycker jag då vi till stor del köper våra böcer från Adlibris. Ja, utbudet finns där, men det finns inget som är så härligt som att låter händerna följa bokhyllekanterna, plocka ut en bok här och där och titta, känna och läsa på den innan man väljer. Jag hoppas trenden vänder lite och att vi får fler riktiga bokhandlar igen =)

Kommentera

