Surfar runt på bokbloggar…och blir liiiite stressad.

Jag är just nu inne i ett lässtim och jag slukar böcker. Älskar det tillståndet och skulle helst vilja tillbringa varenda minut i denna koma. Ibland måste man dock komma upp efter luft och vad passar inte bättre då än att surfa runt bland bokbloggarna och läsa lite. Tyvärr skapar det lite panik och stress då alla läser mycket intressanta böcker och samlare som jag är blir jag sugen på ALLT. Samtidigt lockar mina egna olästa böcker som nu är oganiserade i högar på golvet inne i mitt bibliotek. Så många böcker och så lite tid.

Därför har jag börjat fundera lite på det här med att ha flera böcker igång. Har alltid varit lite av en sån där som vill läsa en bok i taget, men tänkte att jag skulle testa på det här med att läsa olika böcker samtidigt och se om jag kan hålla isär och jonglera lite med det. En frukostbok, kvällsbok och en ljudbok för promenader. Vi får se hur projektet slutar.

Frukostboken:Fire, bed and Bone – Henrietta Branford

Kvällsboken: Ont blod – Arne Dahl

Ljudboken: Ödets hav – Elisabet Nemert

Både frukostboken och kvällsboken råkar vara lånade av arbetskamrater och såg dagens ljus när jag började sortera i högarna. Dags att tänka på återlämning.

One thought on “Surfar runt på bokbloggar…och blir liiiite stressad.

Kommentera

