Day 13 – Your favorite writer

Bara en författare? Det finns ju så många bra. Här är ett litet urval av mina favoriter.

Joanne Harris. Gillar alla hennes halvmystiska böcker som allt som oftast utspelar sig i Frankrike.

Stephen King. Även om jag inte läser hans böcker lika intensivt kommer han alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta och min bokhylla.

Anna Gavalda. Tillsammans är man mindre ensam, så är det bara.

Dean Koontz. Böckerna om Christofer Snow tillhör favoriterna.

Michelle Magorian. En liten kärlekssång är forfarande fastetsad i minnet.

Carlos Ruiz Zafón. Vindens skugga…brr va bra.

Och listan kan bli längre och längre ju mer jag tänker på det så jag tror jag stannar här.

Kommentera

