Totalmiss för Fröken S: Årets bokrea

Har helt och hållet missat att det faktiskt pågår en bokrea just nu. Var är katalogerna som brukar komma i reklamutskicken? Det brukar oftast vara min indikator på att något är på gång.

Kanske är det inte bokhandlarnas fel att jag inte känner för bokrean i år. Kanske är det så att jag för första gången på mycket länge är totalt ointresserad av innehållet på bokrean och faktiskt vill ta tag i liggande bokhögar hemma? Ok, nu kanske jag överdriver lite då 6(!?!) nya böcker nyligen blivit adopterade. Självklart med mycket bra anledningar. Dock inte köpta på någon speciell bokrea utan till fullpris eller på ett uppställt fyndbord i ett lokalt affärescentrum (räknas det som bokrea egentligen?).

Tyvärr har bokrean blivit torftigare för varje år som går. Jag hittar färre böcker som jag vill ha och mycket av det som finns på rean ligger redan hemma eller så är de lästa. Det kommer säkerligen att bli ett varv i någon bokhandel inom en hyfsad snar framtid, men just nu lockar inga reaköp riktigt.

Kommentera

