Day 09 – A book you thought you wouldn’t like but ended up loving

Här finns det några alternativ att välja på.:

Ett hål om dagen av Louis Sachar. Så mycket bättre än vad man kan tro när man hör titeln och handlar inte alls om de saker som titeln insinuerar. Dessutom gillade även mina elever bokvalet så det blev en riktig fullträff. Tyvärr har boken inte funnits att köpa på ett tag, men nu kommer den i nytryck hos en bok för alla. Jippie. BibbloK ska dessutom köpa in den till skolan i klassuppsättning. Hallelujah

Hypnotisören – Lars Kepler. Jag var så skeptisk till den här när den kom och när jag läst recensioner på andra bloggar som var både positiva och negativa, kunde boken kvitta. Men så kom min lilla mor med den och jag fick väl läsa den dårå. Ångras inte.

Milleniumtriologin – Stieg Larsson. Samma början som med Lars Kepler. Böckerna kunde kvitta, de blev för hypade. Men när de väl lästes var de svåra och lägga ner. Som tur var hade jag dem i pocket och i ordning så det var bara att plöja.

One thought on “Day 09 – A book you thought you wouldn’t like but ended up loving

Kommentera

