Day 08 – Most overrated book

Eftersom jag inte satt vid datorn en endaste lite minut igår får det bli två inlägg i 30 days of books idag istället. Först ur är mest överskattade bok.

Strindbergs stjärna räknar jag som en mycket överskattad bok. Hypad till tusen, såld till massor av länder och säkerligen en film på G inom en hyfsad snar framtid. För mig var den bara tråkig och långrandig.Från en intressant inledning blev de bara tråkigare och tråkigare.  En bra idé som inte blev bra utförd helt enkelt. Jag känner lite lätt dåligt samvete eftersom jag gav bort den i julklapp innan jag själv hade läst den. Tips till mig själv är att bara ge bort böcker jag själv gillar och har läst.

Kommentera

