Day 06 – A book that makes you sad

De böcker som gör mig mest ledsen är de som berättar sorgliga historier ur verkliga livet. Då speciellt Torey Haydens böcker om olika barn med svårigheter och hemska förflutna. Hayden, en pedagog i USA, får ofta sorgligt lite resurser att jobba med dessa barn och böckerna leder inte alltid till de där lyckliga slut jag VILL ha. Jag vill att barnen i Haydens böcker ska få ett Hollywoodslut. Ofta visar dock böckerna bilden av en krass verklighet för en del av de barn som avviker från ett normalt beteende.

 Trots denna nedstämdhet är Hayden en energisk pedagog som arbetar hårt för att barnen ska få det bra. Så jag fortsätter läsa böckerna och hoppas på att barnen och Torey får leva lyckliga i alla sina dagar någon gång och ännu en av hennes böcker får flytta in i bokhyllan. Det kanske är dags nu.

2 thoughts on “Day 06 – A book that makes you sad

  1. Jag har bara läst Spökflickan av henne men den har jag läst flera ggr om. Har köpt Tigerungen och Burpojken också så de väntar i bokhyllan. Jag tycker, som du, att hon har starka berättelser och de är något inspirerande att läsa.

Kommentera

