Läst i Januari

Januari har varit en halvbra läsmånad. Om jag ser till antalet böcker ser det ganska bra ut, men när det gäller intressant innehåll har endast två böcker varit riktigt spännande. Mycket annat har också pockat på min uppmärksamhet. Startade till exempel upp mitt Gilmore Girlsmaraton i mellandagarna vilket betyder att mycket av min lediga tid har tillbringats tillsammans med dem. Snart inne på sista säsongen. Har lyckats få in lite engelska böcker som planerat den här månaden. Naturligtvis en lipbok men bra var den.

Lästa böcker:

  • Döden på blek häst – Amanda Hellberg +
  • Letters from the inside – John Marsden (nostalgi)
  • Ways to live forever – Sally Nicholls +
  • Bedragen – Lyndsey Harris
  • Jag saknar dig, Jag saknar dig – Kinna Gieth, Peter Pohl
  • Mordet i Eiffeltornet – Claude Izner

På min valda boklista har jag endast lyckats läsa två, men som ni ser på min lista har jag inte gått läslös den här månaden. En del recensionsex har klämts in samt lite ungdomsnostalgi. Lusten går inte alltid att styras in i listor trots att de är roliga att göra.

En tanke på “Läst i Januari

  1. Visst är det roligt med listor för listornas skull. Men när man väl ska läsa är det ju en fördel om lusten ändå får styra. En fin januariläsning!

Lämna en kommentar