Letters from the inside, kärt barndomsminne

Sprang på boken innan jul inne på skolans eminenta bibliotek i den engelska hyllan. Fick genast flashbacks till barndomen då jag hade en stor vurm för brevböcker. Just breven inifrån har jag läst minst fem gånger och jag tröttnade aldrig på den. Tyvärr äger jag den inte utan var en duktig biblioteksbesökare. Hoppas jag kan stöta på den på ett antikvariat eller någon second hand.

Just denna handlar om Tracey och Mandy. Tracey sätter in en annons i en tidning utan att förvänta sig ett svar, men svar får hon. Mandy bestämmer sig för att svara och det är början på en speciell vänskap. Det som börjar som en brevväxling mellan två vanliga tonåringar krackelerar snart och det visar sig att Mandy inte har ett helt okomplicerat liv och Tracey döljer en stor hemlighet.

Som den fantastiska lärare jag är ser jag till att få chansen att läsa om den och dessutom på engelska. Dessutom får mina elever chansen att upptäcka en trevlig bok. Den är numera en del av min undervisning.

2 thoughts on “Letters from the inside, kärt barndomsminne

Kommentera

