What I Talk About When I Talk About Running…

… Eller som den heter på svenska Vad jag talar om när jag talar om löpning av Haruki Murakami hade jag ju med på min lista över biografier jag skulle vilja läsa. Jag har varit sugen på den sen jag läste ett utdrag ur den i höstas och så i mellandagarna slog jag till och gjorde ett impulsköp.

Jag har faktiskt inte läst någon av Haruki Murakamis andra böcker men det får nog bli ändring på det. Nu efter What I Talk About When I Talk About Running är jag riktigt sugen. Detta styrker också ytterligare min teori om att böcker med långa titlar är extra bra. Så charmig, lättsamt skriven och alldeles lagom lång. Dessutom rolig så man fnissar till lite igenkännande ibland när man läser. Inte behöver man vara löpare heller för att ha behållning av boken, även om det säkert ger en extra kick. Det finns mycket mellan raderna som inte har med löpning att göra utan snarare med Murakamis syn på livet och det kan alla relatera till. Sträckläsningsvarning utfärdas!

One thought on “What I Talk About When I Talk About Running…

Kommentera

