Nyårslöften

Jag brukar aldrig ägna mig åt nyårslöften men man kan ju trots allt ha en liten tanke om hur man skulle vilja få ordning på sitt läsande. Här följer tankar och bekännelser inför 2011:

1. Bli bättre på att avsluta vad jag påbörjar – Jag har alldeles för lätt för att lägga böcker på hög och påbörja en ny bok innan jag avslutat en eller flera andra som jag redan har på gång. Jag är både lättdistraherad av andra saker och av andra böcker som kommer i min väg. Just nu känner jag mig stolt över att ha plöjt mig flera hundra sidor in i Joyce Carol Oates Blonde (tegelsten) som jag länge velat läsa. Att jag samtidigt påbörjat Things I Talk About When I Talk About Running kan vi tala tyst om. Jag lovar att avsluta dem båda.

2. Mer lästid – Att jag är lättdistraherad påverkar också den lästid som jag egentligen önskar att jag hade mer av men har svårt att få till eftersom jag har svårt att komma till ro med läsningen och inte rusa iväg till allt annat… 

3. Fler ”vuxenböcker” – med det jobb man har är det lätt hänt att det bara blir ungdomsböcker lästa och inte är det något fel i det. Jag tycker tvärtom att fler vuxna skulle ge ungdomsboken en chans! I vår ska jag i alla fall försöka se till att en bok av tre är något annat än en barn- och ungdomsbok.

2 thoughts on “Nyårslöften

  1. Det där med fler engelska böcker, mer lästid i stället för en massa tid framför dator och teve ska jag satsa på inför nästa år också.

    Gott nytt 2011!

  2. Ping: Inga nya löften här… « Massor av ord…

Kommentera

