Strindbergs stjärna lös inte så klart

Här har vi då den. Den där presentboken som jag bara var tvungen att läsa innan jag gav bort den. Boken lästes mycket försiktigt jag lovar ;-). Jag funderar dock på att ändra taktik lite i bokpresentandet. Tror jag ska satsa på böcker jag redan läst och ge bort dem istället. Då slipper jag känna att jag gjort ett dåligt val.

När jag hade läst ut boken var jag inte riktigt nöjd med valet av bokpresent för den var inte alls som jag förväntade mig. Lite för faktaspäckad och ganska långsam periodsvis. Det känns inte riktigt som om historien kommer igång utan det bara mal på i samma takt hela tiden. En deckare/äventyrsroman borde vara lite mer fartfylld.  Jag har svårt att se varför den här boken har blivit så populär och såld till olika länder. Jag gissar också att den snart kommer bli en film som inte kommer vara lik boken. Harrison Ford i huvudrollen kanske?

4 thoughts on “Strindbergs stjärna lös inte så klart

  1. Innan själva boksläppet var ju recensionerna gigantiska och den beskrevs som Sveriges svar på da Vinci koden. Vilket fiasko enligt mig. Det enda som är bra i boken är början med grottundersökningen och upptäckten sedan tappas all spänning och intresse.

    • Jag håller helt emd dig. I början verkade boken jättespännande. Men sedan blev den mest bara tråkig och långrandig. Gäspvarning.

Kommentera

