Årets…

2010 börjar närma sig sitt slut och det är dags för en liten summering av hur läsåret har varit. 

Årets…
..läsplats
Det har tyvärr inte varit biblioteket som jag ändå har utan snarare soffan i vardagsrummet eller sängen.

…bok att ha med på resa 
Har inte rest så mycket i år. En tågresa till Köpenhamn var väl det som blev i år. Då var det boken Ful eller snygg? som lästes. Inte den mest praktiska bok, men man tager vad man havet.
 
…bok på annat språk 
Tyvärr har det inte blivit mycket alls på något annat språk :S Inte bra! Ändring på det nästa år. Den enda jag minns ordentligt är Comfort food av Kate Jacobs

 …omlästa bok
Inga omläsa böcker alls iår.

…filmatisering av en bok 
Ingen aning. Inte sett så mycket film av bok.
 
…besvikelse
Halva liv av Mats Strandberg var inte alls som jag trodde och jag var inte heller överförtjust i Kärlekens arkitekt av Emilio Calderón
 
…överraskning
Alexander McCall Smiths bok Damernas detektivbyrå var så mycket bättre än vad jag trodde och gjorde mig mycket positivt överraskad.
 
…nyhet
Är ju naturligtvis att jag och BibbloK har börjat blogga tillsammans och det har varit ett sant nöje. Hoppas på ett lika härligt 2011 med många bloggfikor och roliga bokrelaterade samtal och projekt.
Kommentera

