Lucka nitton: En biografi till jul kanske?

Biografier har aldrig riktigt varit min grej (läs Fröken S) men det har alltid varit något som jag vill läsa. Det är alltid spännande att ta del av andra människor liv. Jag fingrar alltid nyfiket på dem samtidigt som jag undrar om jag kommer orka mig igenom dem. De som jag hittills har klarat att läsa är om olika rockartister såsom Mötley Crue och Slash samt om fångelsekunder (Mikael Hjalmarsson) och sorgliga missbruk (Berny Pålsson).

Fröken S vill läsa:

–  Ännu en rockare ligger på min önskelista i form av Anthony Kiedkis Red hot chilipeppers) med boken Scar tissue. Helst vill jag läsa den på engelska då mitt mål 2011 är att läsa fler engelska titlar. Dessutom har jag hört att översättningen är kass.
– Morgan Allings Kriget är slut verkar vara en intressant bok som intresserar.
– Alex Schulman – Skynda att älska ligger så fint och väntar i min hög med olästa böcker. Kanske något att ta tag i under julledigheten.

BibbloK vill läsa:

Mig äger ingen av Åsa Linderborg ska ju vara bra sägs det.

Jakten mot nollpunkten av Carl-Johan de Geer har en gul framsida och gula böcker lockas jag ju av som bekant. Har spanat lite på den på Pocketshop sen den kom i pocket i höstas.

What I talk about when I talk about running av Haruki Marukami tycker jag verkar charmig.

Du och jag farsan där Cajsa Stina Åkerström ”gör upp” med sin när/frånvarande far Fred Åkerström som gick bort när hon var i tonåren.

Min far hade en dröm av Barack Obama har jag varit sugen på ett tag men inte riktigt vågat ta tag i.

Kommentera

