Lucka elva: Fröken S önskelista inför julen.

Boknörd som jag är finns det alltid böcker som jag önskar mig varje jul och i år vill jag bland annat slänga in några engelska titlar på listan. Tycker det är sorgligt att jag läser så lite på engelska när jag faktiskt tycker att många böcker är bättre på det språket än på svenska. Dessutom är jag engelsklärare. Fy mig! Så här ser julens (eller nuvarande) önskelista ut:

  1. Blueeyed boy – Joanne Harris
  2. Scar tissue – Anthony Kiedkis
  3. The to do list – Mike Gayle
  4. Knit two – Kate Jacobs
  5. Coffee at Lukes – Jennifer Cruise
  6. 19 min – Jodi Picoult
  7. Dagen min dotter blev galen – Michael Greenberg
  8. Stigma – Åsa Schwartz
  9. Stjärna för en natt – Lisa Jewell
  10. Ett litet snedsprång – Denise Rudberg  
  11. Smaken – Muriel Barberry
  12. The suspicions of Mr Whicher – Kate Summerscale
  13. Främling på tåg – Jenny Diski
  14. Strindbergs stjärna – Jan Wallentin
  15. Judaskyssen – Anna Grue
  16. Att föda ett barn – Kristina Sandberg

Dessutom vill jag läsa någon bok av Hans Koppel och Barbara Wine.

2 thoughts on “Lucka elva: Fröken S önskelista inför julen.

  1. ”Dagen min dotter blev galen” har jag funderat på att läsa sedan i somras, men det har inte blivit av,haha! Det dyker ju upp så många bra böcker hela tiden!

    • Den boken har legat på min önskelista jättelänge också, men det är som du säger…det finns FÖR många bra böcker att läsa.

Kommentera

